25

 

IBдағы барлық бағдарламалардың мақсаты – оқушылардың халықаралық ойлауын дамыту және таныту. Бұл – ойлау, өмірлік белсенділік пен іс-әрекетті қамтитын көп қырлы тұжырымдама. Халықаралық ойлау қабілеті бар студенттер өзгелерге, әлемге ашық, өзара терең арақатынасымызды түсінеді (IB 2017).

 

Оқушы профилінің қасиеттері зияткерлік, жеке, эмоционалды және әлеуметтік өсуді қамтитын адамның құзыреттілігінің кең спектрін ұсынады. Осы қасиеттердің дамуы мен көрінісі оқушылардың өзін, басқаларды және айналамыздағы әлемді құрметтейтін халықаралық ойлайтын, белсенді және қамқор қоғамдастық мүшелері ретінде қалыптасуына негіз болады.

PYP ДЕГЕНІМІЗ НЕ?

PYP – бұл 3 жастан 12 жасқа дейінгі студенттерге арналған IB оқу бағдарламасы, ол баланың табиғи қызығушылығын, шығармашылығын және рефлексия қабілетін ынталандырады. PYP табиғаты бойынша пәнаралық: оқушы «үлкен идеяларды» барлық пәндер арқылы зерттей отырып оқиды.

PYP-ДЕГІ ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ

Оқушылар зерттеудің пәнаралық бірліктері арқылы маңызды ұғымдарды меңгереді. Бір жылға арналған бағдарламаның негізін құрайтын алты ұйымдастырушы тақырып келесі тақырыптарды қамтиды: 

  • Біз кімбіз
  • Уақыт пен кеңістік аясында қайдамыз
  • Әлем қалай құрылған
  • Өз-өзімізді қалай ұйымдастырамыз
  • Планета – біздің ортақ үйіміз.

Зерттеу бөлімдері математика, тіл пәндері, жаратылыстану ғылымдарының пәндік салаларын біріктіреді. Бұл тәсіл студенттерді осы пәндер бойынша оқылған пәндер мен олардың айналасындағы әлем арасында өзіндік байланыс орнатуға шақырады. Зерттеу бөлімдері физикалық, интеллектуалдық, эмоционалды және әлеуметтік дамуды кеңінен қолдану және алға жылжыту дағдыларын игеру арқылы өнер және жеке, әлеуметтік және физикалық білім беру пәндеріне тереңірек енеді.

НЕ СЕБЕПТІ PYP ТАҢДАҒАН ЖӨН?

  1. Бағдарлама оқушыларды зерттеуге ынталандырады. PYP шығармашылық, қолдау және бірлескен ортада табиғи қызығушылық пен оқуды қолдайды.
  2. Күрделі және өзара тәуелді әлемді түсіну. PYP студенттері нақты проблемаларды зерттеу арқылы түсінік қалыптастырады.
  3. PYP студенттері тамаша қарым-қатынас дағдыларына ие. Олар ақпаратты әртүрлі тәсілдермен және бірнеше тілде жеткізе білуді үйренеді.
  4. Оқуды үйрену. PYP оқушылары өздерінің оқуын жоспарлау, таныстыру және бағалау үшін мұғалімдермен және басқа оқушылармен ынтымақтасады.
  5. Бағдарлама халықаралық ойлауды дамытуға ықпал етеді. Ынтымақтастық және өз мәдениеттерін және басқа да мәдениеттерді түсіну – PYP бағдарламасының маңызды бағыты. Балалар құрмет пен ашықтықты үйренеді.
  6. Заттарды әр түрлі тұрғыдан көре білу. PYP студенттері пәндік салада және одан тыс жерлерде білімді түсіну мен дағдыларды дамыту үшін сыни және шығармашылық ойлауды қолданады.
  7. Оқушылар іс-әрекет жасайды. PYP студенттері өсіп, жетістікке жететініне сенімді. Олар саналы таңдау жасап, өз әрекеттері үшін жауап береді.
  8. Мәселелер жайлы ойлану. Шығармашылық оқыту оларда жедел ойлау және жаһанданған және өзгермелі әлемдегі жаңа және күтпеген қиындықтар мен мүмкіндіктерге жауап беру қабілетін дамытады.
  9. Бағдарлама барлық мектеп қауымдастығын қамтиды. Білім жақсы және қауіпсіз әлем құруға көмектеседі деген тұжырымды қолдаймыз.
  10. Қамқор және жауапты азаматтар. Оқушылар өз өмірлеріне және басқалардың өміріне өзгеріс әкелетін идеяларды білдіріп, шешімдер ұсына алады.

PYP-ДЕГІ ІС-ӘРЕКЕТ

Іс-әрекет – PYP-дегі оқу процесінің ажырамас бөлігі және ол халықаралық ойлауды дамыту бойынша кешенді мақсатқа қол жеткізуге ықпал етеді. Жеке және ұжымдық әрекеттерді жасай отырып, студенттер өздерінің міндеттерін халықаралық тұрғыдан ойлайтын адамдар ретінде түсінуге және ортақ мақсатқа жету үшін басқалармен жұмыс істеудің артықшылықтарын тануға келеді.

Өз зерттеулеріне жауап ретінде әрекет ететін оқушылар негізгі мектеп бағдарламасы (MYP) мен дипломдық бағдарламада CAS (шығармашылық, әрекет, қызмет) шеңберінде қоғамға қызмет ету бойынша жұмыстардың негізін қалайды.

Іс-әрекет – бұл студенттерге өздерінің оқуын нақты бір проблемалармен байланыстыра алатындығын көруге, сонымен қатар мектепте және мектептен тыс жерлерде әлеуметтік және физикалық ортаға, қоғамға жауапкершілікпен қарау мен көзқарасты дамытуға мүмкіндік береді. Әрекет арқылы оқушылар жергілікті және жаһандық қауымдастықтардың бөлігі болу сезімін дамытады. Олар проблемалардың өзара байланысы мен өзара тәуелділігін түсінеді және бұл мәселелерді әр түрлі тұрғыдан қарастырады.

PYP КӨРМЕСІ

Барлық IB бағдарламаларында соңғы жылдың қорытынды ретінде іс-шара өтеді: PYP көрмесі, MYP-дегі жеке жоба; дипломдық бағдарламадағы кеңейтілген эссе және кәсіби бағытталған бағдарламадағы рефлексивті жоба (CP).

PYP көрмесінде студенттер зерттеу үшін таңдаған проблема туралы түсініктерін көрсетеді. Олар өз зерттеулерін жеке немесе ментордың жетекшілігімен сыныптастарымен бірге жүргізеді. Көрме аясында оқушылар жоба бойынша барлық жұмыс процесін жоспарлау, таныстыру және бағалау арқылы өздерінің оқуы мен қабылдаған іс-әрекеттері үшін жауапкершілікті қабылдау қабілетін көрсетеді.

Көрме – бұл оқушының дербестігін, сондай-ақ PYP-де оқыған барлық жылдарында оларды тәрбиелеген қоғамдастықтың дербестігін көрсету. Көрмеге қатысу оқушылардың халықаралық ойлау қабілетін және олардың өмірі мен басқалардың өміріне оң әсер ету қабілетін дамытуды қолдайды.

Дереккөз: ibo.org